جمعه , مرداد ۵ ۱۴۰۳

هودی

هودی

hoodie چیست  ؟

هودی hoodie

در مقاله ی قبلی در مورد سویشرت صحبت کردیم . اخیرا کلمه ای در پوشاک ما رایج شده است که به یک پوشش بلند برای آقایان که معمولا با کلاه است گفته می شود و آن چیزی نیست جز هودی …

یادم هست روزی یکی از مشتریان سوال کرد مانتو پسرانه دارید ؟ اول کمی تعجیب کردم ولی بلافاصله متوجه منظور مشتری شدم . در واقع این مشتری عزیز به درستی به آن اشاره کرده بود. چرا که به لحاظ ظاهری هودی شبیه به روپوش یا مانتو می باشد.

هودی که به لاتین آن را  hoody یا hoodie یا hooded هم می نویسند در واقع یک روپوش (سویشرت) محسوب می شود و همانطور که از نامش پیداست آن رو روی لباسهای دیگر و به عنوان یک پوشش مضاعف می پوشند و معمولا قد بلندتری نسبت به دیگر لباسها دارند.

شاید تفاوتی که بتوان با یک مانتو نام برد این است که هودی مردانه یا پسرانه (اغلب) کلاه دار می باشد. یعنی وقتی صحبت از هودی می شود ما را یاد یک روپوش کلاه دار می اندازد .

hood در لاتین به معنای روپوش یا کاپوت می باشد بنابراین می توان هودی را همان روپوش نام برد.  البته گاهی نیز به آن شنل هم گفته می شود . اما خب ، به نظرم گفتن مانتو ! برای هودی مردانه کمی خنده دار است. اما hood معنای روسری ( کلاه ) هم میدهد. به نظر میرسد آنچه بیشتر در مورد هودی مصداق پیدا می کند همین است . یعنی یک لباسی که کلاه یا پوششی برای سر دارد. این کلاه می تواند دو بند برای تنظیم کلاه ( روسری ) داشته باشد.

hoodie جز لباس هایی است که بیشتر در فصول سرد و خنک و مناطق آب هوایی سرد استفاده می شود و به عنوان یک پوشش گرم کننده روی دیگر لباس ها پوشیده می شود.

تفاوت اصلی هودی با سویشرت در این است که جلو باز است  در حالیکه  سویشرت معمولا جلو بسته یا زیپ دار یا دکمه دار می باشد. این تفاوتی که گفته شده مربوط به کلمه رایج شده آن در ایران است. معمولا اگر hoodie جلو بسته یا زیپ دار باشد حتی اگر  کلاه هم داشته باشد آن را سویشرت می گویند. اما وقتی که جلو باز است و زیپ ندارد معمولا از کلمه hoodie یا hooded استفاده میشود .

از آنجائیکه لباس ها و پوشاک ها صرفا به منظور رفع نیاز پوششی انسان نمی باشند ( هر چند هدف اصلی همان پوشش است )  اما برای آراستن ظاهر ( و به قول خودمون تیپ زدن ) هم اهمیت دارند هودی جزو آن دسته از لباس هایی است که بسیار مناسب تیپ زدن می باشد ( به قول یکی از مشتری ها جون میده برای تیپ زدن ).

به همین خاطر در ایران  hoody یا hoodie در انواع مختلف نازک هم تولید می شوند یعنی روپوشی از جنس نخی که حتی در فصول گرم هم پوشیده می شود . جالب است که این hoodie ها کلاه هم دارند. تابستان و کلاه ؟! .

برای داشتن ظاهر خاص ( به قول بعضی های تریپ ! ) شاید در هوای گرم داشتن لباس کلاه دار شما را خاص یا خاص تر کند . ما خودمان در فروشگاه اینترنتی مدلف تیشرت کلاه دار هم فروخته ایم . البته از حق نگذریم که بعضی از جوانان مصمم و قوی و خوش هیکل ما ، حتی در هوای سرد ، لباسهای نازک و تیشرت هم می پوشند. در دنیای مد و زیبایی هیچ چیز غیر ممکن نیست .

حتما بارها دیده اید که در تابستان و زیر آفتاب گرم ، کسانی که مشغول کار هستند یک سربند یا دستار برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آفتاب زدگی می بندد. پس تیشرت کلاه دار خیلی بی معنا نیست. اگر مثبت اندیش باشید همه چیز ممکن خواهد بود .

برای مشاهده مشاهده و خرید هودی و سویشرت به فروشگاه اینترنتی ما بروید